Noordwijker levert ruim miljoen stroopwafels aan KLM

Eat Dutch Waffles
Eat Dutch Waffles
Foto: Eat Dutch Waffles

Gratis Eatdutchwaffles voor passagiers intercontinentale vluchten

 

Noordwijkerhout, maandag 2 mei – De Noordwijkse ondernemer Joost Kling heeft het voor elkaar. Met zijn bedrijf Eatdutchwaffles levert hij vanaf 1 mei ruim een miljoen  stroopwafels aan KLM. Die worden de komende maanden als gratis snack uitgedeeld op alle intercontinentale vluchten van KLM. Het internationale stroopwafelmerk levert de ambachtelijke stroopwafels vanaf deze week aan de nationale luchtvaartmaatschappij.

Joost Kling, oprichter/eigenaar van Eatdutchwaffles, is er trots op dat KLM-passagiers de komende maanden op zijn stroopwafelmerk worden getrakteerd. “KLM is toch een van de mooiste bedrijven van Nederland en onze stroopwafels gaan op deze manier de hele wereld over. Voor ons de ideale manier om zichtbaar te zijn op alle denkbare bestemmingen.”

Service naar hoger plan

KLM en Eatdutchwaffles spreken van een nieuwe samenwerking, omdat ze al langer partners zijn. De afgelopen drie jaar waren er speciale KLM-blikken met stroopwafels aan boord te koop van elke vlucht. “De verkoop van die blikken is altijd uitstekend verlopen, vanwege de uitstraling van het blik in combinatie met de kwaliteit van de stroopwafel”, zegt een woordvoerder van KLM Nederland. “Alle reden om voor dit nieuwe project opnieuw bij Eatdutchwaffles aan te kloppen. En nu dus voor gratis voor iedere passagier, bij de snacks aan boord. Dankzij deze samenwerking brengen wij onze service naar een hoger plan. We geven onze passagiers namelijk een zoete snack met de beleving en uitstraling die helemaal past bij het gevoel dat onze maatschappij wil overbrengen.”

Smaakvolle concepten

Volgens Joost Kling bevestigt deze nieuwe samenwerking de meerwaarde van Eatdutchwaffles voor grote namen als KLM. “Onze kracht is dat we in samenwerking met gerenommeerde merken en bedrijven smaakvolle concepten kunnen ontwikkelen. In dit geval ambachtelijke stroopwafels in een verpakking die speciaal voor KLM is ontwikkeld: een modern ambachtelijk beeld van Nederland in combinatie met de look and feel van ons eigen A-merk.” De timing van de eerste levering kon overigens niet beter, want die valt toevallig samen met de eerste vluchten van een nieuwe rechtstreekse bestemming voor KLM: Salt Lake City, de geboortegrond van Eatdutchwaffles. Kling: “Alsof het zo heeft moeten zijn.”

Eatdutchwaffles

Eatdutchwaffles is een snelgroeiend, internationaal stroopwafelmerk. Naast een diverse lijn van stroopwafelproducten is het bedrijf gespecialiseerd in relatiegeschenken, in de verhuur van stroopwafelunits wereldwijd én in de realisatie van pop-up stores. Eatdutchwaffles zet de traditionele Nederlandse stroopwafel neer als een modern en ambachtelijk product. Deze hoofdingrediënten komen terug in de smaak van de stroopwafels en in de uitstraling van de zelf ontwikkelde stroopwafelunits. Eatdutchwaffles is gevestigd in zowel de Verenigde Staten (Salt Lake City, Utah) als in Nederland (Noordwijk).  

 

Facts

Historie

Eatdutchwaffles is een Noordwijks bedrijf, met roots in de Verenigde Staten. Daar begon Joost Kling (samen met een Amerikaanse zakenpartner) in 2011 met de verwezenlijking van zijn jongensdroom, zijn stroopwafeldroom. Hij kan hier zelf ook smakelijk over vertellen, getuige dit filmpje voor het programma Wereldveroveraars (initiatief van BNR Nieuwsradio, het Financiële Dagblad en KLM).

Modern ambachtelijke stroopwafel

Mensen vinden een verse, ambachtelijk gemaakte stroopwafel van de markt het lekkerst. Die productbeleving heeft Eatdutchwaffles gevangen in een professioneel merkconcept, dat telkens aangepast kan worden aan de verkoopomgeving. Zo combineert Eatdutchwaffles de ambachtelijke beleving van de stroopwafels op de markt met een innovatief marketingconcept, een gezond portie lef en doorzettingsvermogen. Hierdoor lukt het dit merk om de stroopwafel wereldwijd succesvol te laten zijn op de meest verrassende locaties.

Eatdutchwaffles USA

Op braderieën in de omgeving van Salt Lake City (Utah) bakte Joost Kling en zijn Amerikaanse zakenpartner de eerste, verse stroopwafels en inmiddels liggen de verpakte stroopwafels van Eatdutchwaffles in de schappen bij 750 Amerikaanse supermarkten, vooral in grote steden als Chicago, San Francisco, Atlanta, Los Angeles en Las Vegas. Via internet zijn onze stroopwafelproducten verkrijgbaar over de hele wereld. We verkopen de stroopwafel ook in Amerikaanse sportwinkels, waar Eatdutchwaffles populair is als energybar voor sporters.

Eatdutchwaffles Nederland

In Nederland volgt Eatdutchwaffles twee sporen: retail en catering. Retail in de vorm van een webshop voor de zakelijke markt. In de webshop verkopen we stroopwafels (per stuk verpakt en in pakjes), stroopwafelblikken en koekkruimels. Op het gebied van catering zijn onze pop-upconcepten en mobiele units, met professionele stroopwafelbakker(s), te huur op locatie. Wij werken samen met partijen als Amsterdam RAI, Keukenhof, KLM, KPN, Circuit Park Zandvoort en nog vele andere aansprekende merken, bedrijven, evenementorganisaties en cateraars.

Stroopwafels als relatiegeschenk

Eventueel gebrand in eigen huisstijl, of naar een thema. Onze standaard stroopwafelverpakkingen, zoals blikken in Delfts blauw, vullen wij met een pakje stroopwafels of met Oud-Hollands snoep. Een gepersonaliseerde of gethematiseerde stroopwafel of stroopwafelblik als relatiegeschenk is ook een smakelijke manier om een goede indruk te maken bij zowel nieuwe als bestaande klanten. En natuurlijk om medewerkers te bedanken voor hun harde werk.

Eatdutchwaffles op locatie

Buiten de dorpsmarkt en braderie is de oer-Hollandse stroopwafel uit het beeld verdwenen. Voornaamste reden is dat de uitstraling en de beleving van een marktkoopman niet aansluit op de bezoekers van bijvoorbeeld een (vak)beurs, festival of themapark. Daar brengt Eatdutchwaffles verandering in. De moderne uitstraling en ambachtelijke smaakbeleving van onze stroopwafels slaan aan op alle denkbare locaties en evenementen. We zijn vooral te vinden op grote publieksevenementen en zakelijke beurzen.

Eatdutchwaffles in het buitenland  

Eatdutchwaffles reist met zijn stroopwafelconcept de hele wereld over en ondersteunt sinds de start bedrijven als KLM, Schiphol en Philips bij hun beurspresentaties. Tenslotte is elke stroopwafel is goed voor één nieuw contact. De ideale ijsbreker. Wij bieden de unieke mogelijkheid van stroopwafelcatering in binnen- en buitenland. Van Antwerpen tot Las Vegas, van London tot Durban en van München tot New York. Met onze verse stroopwafels komen we overal; geen uitdaging is ons te zwaar en geen plek is ons te ver.

Stroopwafels als eyecatcher op elke toonbank

De verse ambachtelijke smaak van Eatdutchwaffles is niet alleen verkrijgbaar via onze webshop en mobiele units, maar ook in handzame displays met zestien per stuk óf per twee stuk verpakte stroopwafels. Ideaal voor op de toonbank in wat voor omgeving dan ook; van sportclubs en strandpaviljoens, tot winkels en horecazaken. Wat het stroopwafelmerk extra smakelijk maakt, zijn de aanvullende mogelijkheden. Denk aan de inzet van een stroopwafelkraam en springkussen bij een evenement. Of zakken koekkruimels voor kinderfeestjes en kampioenselftallen.

Bereikbaarheid (fysiek en online)

Eatdutchwaffles Nederland is gevestigd in Noordwijkerhout, op industrieterrein Gravendam. Vanuit deze uitstekende uitvalsbasis, pal aan de A44 en in het hart van de Bollenstreek, waaieren onze mensen en mobiele units uit over het hele land.

 

Contactgegevens

Eatdutchwaffles BV.

Gieterij 26

2211 XK Noordwijkerhout

T: (071) – 20 20 101

E: [email protected]

W: www.eatdutchwaffles.nl

 

Twitter/Eatdutchwaffles